Akademik Birimler
FMV Özel Ayazağa Işık İlköğretim Kurumu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi; eğitim-öğretim sürecini bir bütün olarak görerek; onların zihinsel, bedensel, sosyal, ruhsal ve ilişkisel gelişimlerini eşit derecede desteklemeyi hedefler. Öğrencilerin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri, problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmayı; kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık süreci içinde yapılan tüm görüşmeler gizlilik çerçevesinde, güven ilişkisi içerisinde, kişilik haklarına saygı gösterilerek gerçekleştirilir.
Yıl içerisinde ihtiyaç doğrultusunda; öğrenci, öğretmen ve velilerle bireysel görüşmeler, grup görüşmeleri, sınıf içi etkinlikler, eğitsel ve mesleki rehberlik çalışmaları, grupla psikolojik danışmanlık çalışmaları, veli seminerleri, veli buluşmaları yapılır, bültenler hazırlanır.
Bireysel Görüşmeler: Öğrenci ve veliler; aile içi ilişkiler, sosyal iletişim, duygusal kaynaklı davranışsal ve akademik zorluklar, kendini ifade edebilme, duygusal gelişimin desteklenmesi, içgörü ve farkındalık kazanma konularında rehberlik servisinden yararlanabilirler.
Bireysel psikolojik danışmanlık ve rehberlik çalışmaları öğrencinin kendi talebi; velisinin veya öğretmenlerinin yönlendirmesi; psikolojik danışmanın gözlemleri veya Rehberlik Birimi tarafından uygulanan envanter, test vb. uygulamaların değerlendirilmesi sonucu görülen ihtiyaç doğrultusunda planlanır.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi ihtiyaç duyduğu durumlarda veli ile iletişim kurmaktadır. Rehberlik çalışmalarının etkililiği için okul toplumunu oluşturan aile, okul çalışanları ve diğer ilgililerin gönüllü işbirliği esastır. Çocukta ruhsal duygusal bir dönüşüm sağlanabilmesi için okul-aile-çocuk üçgeninin tüm ayaklarının beraber hareket edebilmesi, ailelerin paylaşımı ve işbirliği, rehberlik servisi çalışmaları açısından büyük önem taşımaktadır.
Grup Çalışmaları: Grupla psikolojik danışmanlık çalışmaları, öğrencilerin kendi yaş grubundaki arkadaşları ile aynı sosyal etkileşim ortamında bulunarak ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen konularda birlikte çalışabilmelerini hedeflemektedir. Öğrencilerin yaşıtlarıyla bir arada olarak duygu ve düşüncelerine dair farkındalık kazanmaları ve yeni ifade yolları keşfedebilmeleri amacıyla belirli sayıda öğrenci katılımıyla gerçekleştirilir.
Bireysel Veli Görüşmeleri: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi’nin temel amacı, velilerimizle işbirliği sağlayarak, öğrencilerimizin yaşadıkları çeşitli duygusal sorunlarla baş edebilmelerine, yaş özelliklerine uygun gerekli sosyal becerileriler kazanabilmeleri ve olumlu öğrenme deneyimleri yaşamalarına yardımcı olmaktır.
Öğrencinin sosyal, duygusal, bilişsel alanlarda bir dönüşüme ihtiyacı olduğu durumlarda etkili yardımın ulaştırılabilmesi adına ailelerin desteğine ihtiyaç duyulmaktadır. Düzenli aralıklarla planlanan bu görüşmelere aileler de dahil edilmektedir.
Bireysel veli görüşmeleri randevu sistemiyle yapılmaktadır. Velilerimizin acil durumlar dışında düzey psikolojik danışmanından telefon veya mail yoluyla randevu alarak gelmeleri velilerimize gerekli zamanı ayırabilmek açısından önemlidir.
Seminer çalışmaları: İhtiyaç doğrultusunda tüm düzeylerde belirli aralıklarla bilgilendirici veli seminerleri düzenlenir.
Yıl içerisinde ihtiyaca yönelik olarak düzenlenen seminerler, tek oturumluk veya birkaç oturumluk bilgi paylaşımı şeklinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi ve/veya konu ile ilgili uzman kişiler tarafından gerçekleştirilir.
Veli Buluşmaları: Öğrencilerimizin gelişim süreçlerine dair merak edilen ve ilgi duyulan konularla ilgili velilerimize destek olabilmek ve paylaşımda bulunabilmek adına “Veli Buluşmaları” etkinlikleri gerçekleştirilir. “Veli Buluşmaları” etkinlikleri belirli aralıklarda tüm düzeylerde, düzey psikolojik danışmanları tarafından yapılmaktadır.
Bültenler: Bültenler yıl içerisinde belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda veli ve/veya öğrencileri bilgilendirmeye yönelik olarak hazırlanmaktadır. Yayınlanan bültenler velilerimizle e-posta yoluyla ve e-bülten olarak paylaşılır.
Guidance and Psychological Counseling Services
FMV Özel Ayazağa Işık Primary and Middle School Guidance and Psychological Counseling Services consider the education and teaching process as a whole and aim to equally support students’ mental, physical, social, and emotional development. Guidance and Psychological Counseling Services aims:
- to help students solve the difficulties they face before they become problems,
- to help in the development of happy, healthy, creative individuals with a sense of self-knowledge and empathy, and
- to enable students to attain appropriate adaptation and communication skills.
The foundation of successful counseling services is trust. Both individual and group counseling are conducted in confidence. Individual interviews and group meetings are held with students, teachers, and or parents. In addition, classroom activities, educational and vocational guidance studies, group psychological counseling, and parent seminars are held. Finally, bulletins are prepared to report the activities that have taken place and those to come.
Individual Counseling: Counselors provide students and parents with a variety of services: family relations, social communication, self-expression, support for emotional development, insight and awareness-raising, and behavioral and academic difficulties with an emotional basis. Individual psychological counseling interviews can be arranged in a variety of ways:
- by the student's own request,
- demanded by parents or teachers, and
- after observations, inventory, and or tests done by the psychological counselor as part of Counseling Services.
Following these evaluations, counselling service may contact the parents if deemed necessary. For the effectiveness of counseling, the cooperation of all parties that constitute the school community including the family, school staff, and others is essential.
Group Counseling: The aim of group counseling is to enable students to work with friends in their own age group and in the same social environment. The topics of group counseling sessions are determined according to the needs of students. Counseling is carried out with a certain number of students in order for them to become aware of their thoughts and feelings in the presence of their peers and for them to discover new ways of expressing themselves.
Individual Parent Counseling: The main purpose of Guidance and Psychological Counseling Services is to help students cope with various emotional problems they may have experienced, to gain necessary social skills appropriate to their age, and to have positive learning experiences. In cases where students need social, emotional, and or cognitive behavioral modification, the support of families is needed to make the counseling more effective. Family members are also included in interviews planned at regular intervals. Except for emergencies, interviews with the parents are made by appointment.
Seminars: Parent seminars for all class levels are organized according to the needs of parents held at regular intervals. The seminars are facilitated by school counselors or psychological experts.
Workshop with Parents: Workshops for parents are also held in each class level by the counselor. Topics are chosen accord to the needs of parents.
Bulletins: Bulletins are prepared according to the needs of parents and students and shared on the website.
1.ve 2.sınıflarda Türkçe, Matematik ve Hayat Bilgisi; 3.sınıflarda Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi ve Fen Bilimleri; 4. sınıflarda Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, ve Fen Bilimleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Trafik Güvenliği ile İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi dersleri sınıf öğretmenleri tarafından yürütülür.
Tüm derslerde öğrenmekten keyif alan, çevresine duyarlı, günlük yaşamda gereksinim duyulan temel bilgilere ve yaşam becerilerine sahip, öğrendiklerini yaşamın farklı alanlarında kullanabilen bireyler yetiştirmek hedeflenir.
Bir üst sınıf için gerekli akademik altyapı hazırlanırken bireysel farklılıklara dayalı eğitim öğretim anlayışı içinde, çağdaş öğrenme ve öğretme teknikleri kullanılarak anlamaya dayalı öğretim sistemi uygulanır. Bu bağlamda öğrenci merkezli eğitim ilkeleri, bireysel farklılıklar ile öğrencilerin öğrenme stilleri dikkate alınır. Yıl boyunca işlenecek konular öğretim programları doğrultusunda sınıf ve branş öğretmenleri tarafından disiplinler arası ilişkilendirmeler yapılarak planlanır ve tüm derslerin işlenişi bu doğrultuda eş zamanlı olarak yürütülür. Sınıfta, öğrenciler arasında bireysel rekabetin olduğu bir ortam yerine; öğrencilerin düşüncelerini özgürce paylaştıkları, çekinmeden soru sorabildikleri, işbirliği yapmayı öğrendikleri ve sadece kendileri ile yarıştıkları hür ve demokratik bir öğrenme ortamı oluşturulmasına önem verilir.
Derslerin işlenişinde, günümüzün koşullarının gerektirdiği tüm teknolojik olanaklardan yararlanılır. 1.,2.,3. 4.sınıfların dersliklerinde etkileşimli TV kullanılır. İşlenen konular, ders kitaplarının yanı sıra sınıf öğretmenleri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları, hafta sonu ödevleri ve konu bazlı ünite kitapçıkları ile pekiştirilir.
1.ve 2. sınıflarda matematik dersinin iki saati, Montessori dersliğinde işlenir. Bu saatlerde Montessori matematik materyalleri kullanılarak 1. 2.sınıf öğrencileri için soyut olan matematiksel kavramları daha iyi anlamaları ve öğrenmeleri sağlanır.
Çocukların yaşama dair her şeyi oyun oynarken öğrendikleri düşüncesinden hareket edilerek derslerin işlenişinde eğitici oyunlar ve yaratıcı drama çalışmalarından yararlanılır. Böylece öğrencilerin düşüncelerini ifade edebilme, iletişim kurabilme, estetik duygularını geliştirme, yaratıcılık ve hayal gücünü zenginleştirmelerine fırsat verilir. Sınıf ortamının yanı sıra farklı yaşam alanları da kullanılarak öğrencinin "yaparak-yaşayarak" öğrenmesine olanak sağlanır. Bu amaçla düzeye uygun şehir içi ve şehir dışı geziler yapılır. Öğrencilere dayanışma ve yardımlaşma becerileri kazandırmak, çevresine ve topluma karşı duyarlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamak amacıyla toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.
1., 2. ve 3. sınıflarda öğrencilerin başarısı; gelişim düzeyleri dikkate alınarak öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen ders etkinliklerine katılımları ile öğretim programlarında belirtilen ölçme ve değerlendirme ilkelerine göre tespit edilir.
4.sınıfta öğrenci başarısı; sınavlar ile ders etkinliklerine katılım çalışmalarından alınan puanlara göre değerlendirilir.
Öğrencilerimizin öğrenme sürecindeki gelişimini görmek, kendi gelişimini izlemesine fırsat vermek, zaman içerisindeki öğrenimlerini belgelemek, öz değerlendirme yapabilmelerini sağlamak ve gelişimlerine yönelik geri bildirimde bulunmak amacıyla her yılın sonunda portfolyo sunumları yapılır.
İlköğretimde bütün derslerin temelini oluşturan Türkçe öğretimi; dinleme / izleme, konuşma, okuma, anlama, yazma becerileri arasındaki ilişki geçişlerine dayanır. Birbirleriyle doğrudan ve dolaylı ilişkiler ağı içinde bulunan bu etkinlikleri içeren öğretim; yazım, noktalama ve dil bilgisi çalışmalarıyla da beslenerek birbirini bütünleyen bir anlayışla eğitimin değişik aşamalarında sürdürülür.
Bu bağlamda, ana dil öğretimiyle öğrencilere; dinlediğini ya da okuduğunu anlayabilme, anladığını sözle ya da yazıyla iyi anlatabilme becerilerinin kazandırılması temel amaç olarak alınmıştır.
Öğrencilerin Türkçe dersiyle ilgili kazanımları, hafta sonu ödevleriyle, her ay hazırlanan konu sonu testleriyle kontrol edilir. Öğrencilerimizin sınav performansları Ölçme Değerlendirme Birimimizin katkılarıyla hazırlanan analizlerle takip edilir ve bu bilgiler gerek e-posta ile gerek veli görüşme saatlerinde veli ile de paylaşılır. Ödev ve testlerin verilerine göre gereksinimi olan öğrencilerle ek çalışmalar yapılır.
Öğrencilerimiz, Türkçe sınavlarında okuma-anlama, dil bilgisi kurallarını bilme ve uygulama, yazılı anlatım ile duygu ve düşüncelerini aktarabilme alanlarında değerlendirilirler. Bir yarıyılda iki sınav uygulanır.
Her sınavdan önce konu tarama testi uygulanarak öğrencinin kazanımlara dair eksikleri olup olmadığı kontrol edilir. Hafta sonu ödevleri ve ders içi uygulama çalışmaları ile kazanımlar pekiştirilir, klasik sınavlardan sonra da sınav konularına dair kazanımlarını derecelendiren "sınav karnesi" verilerek öğrenciler, sınav performansları konusunda bilgilendirilir.
Bu çalışmaların yanı sıra öğretim yılı başında zümre öğretmenlerimiz tarafından seçilen yardımcı kitaplarından örnek uygulamalar ve testler çözülür, ders çalışma notları hazırlanır, öğrencilere dağıtılır ve ders dosyalarında sıralayarak saklamaları sağlanır.
Entelektüel birikim kazandırabilmek, okunan eser ve yazar arasında bağlantı kurdurabilmek amacıyla her yarıyılda en az beş edebi eser okunur. Bu eserlerden biri sınıf içinde tüm sınıf tarafından okunur ve Türkçe öğretmenleriyle yorumlanır. Okunan eserlerin evrensel değerleri yansıtan, felsefi düşünceye geçişe olanak sağlayan özellikler taşımasına dikkat edilir.
Sınıf içi güdümlü okuma yöntemiyle okunan bu kitabın yanı sıra her yarıyılda Türkçe öğretmenleri tarafından belirlenen dört kitap, belli tarih aralıklarıyla ev okuması şeklinde öğrencilere verilir ve takip edilir. Öğrencilerin okudukları kitaplardan edinmeleri beklenilen kazanımlar, Türkçe sınavlarında ve sınıf içi çalışmalarda kontrol edilir.
Kitap okumak, analitik düşüncenin gelişimindeki en önemli basamaktır. Bu nedenle bir seçenek değil yaşam şekli olmalıdır. Öğrencilerin yaşamlarına bu alışkanlığı kazandırabilmek için öğretim yılı başında yaş gruplarının özelliklerine göre bölüm öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan kitap listeleri öğrencilerimize dağıtılır ve her öğrencinin eğitim-öğretim yılı boyunca bu listeden kitap okuması için yönlendirme çalışmaları yapılır. Öğrencilerimiz, okudukları eserlerin geri bildirimlerini kitap okuma listelerine kaydederler, belli aralıklarla sınıf içinde okuyup da çok beğendikleri eserlerin tanıtımını yaparlar. Bu işleyiş, Türkçe öğretmenleri tarafından kontrol edilir.
Öğrencilerimiz, Türkçe Bölümü çatısı altında açılan Drama Kulübü çalışmalarıyla öz güveni geliştiren yaratıcı drama etkinlikleriyle kendilerini ifade etme özgürlüğüne kavuşurlar. Tiyatronun özelliklerini çeşitli örneklerle içselleştirip kendi yaş gruplarına uygun bir tiyatro eserini sahneye koyma sürecini yaşarlar.
DEPARTMENT OF TURKISH LANGUAGE
Turkish instruction forms the basis for all the coursework in the primary school level. The intention of the department, therefore, is to teach students to be able to successfully transition between the skills of listening/monitoring, speaking, reading, understanding and writing. These skills, whether taught simultaneously or individually, complement the learning of the other as the student slowly masters grammar, punctuation, and writing at different stages of their education. In this context, for those whose native language is Turkish, the aim of the department is is to give students the ability to understand what they listen to, read, and in turn express their comprehension through speech and in writing.
To understand how they are progressing in their Turkish studies, students are assigned homework on weekends and take end-of-unit tests monthly. Students also sit for exams at end of each of the four terms and their performance is analyzed by the Assessment and Evaluation Unit. Students are informed of their performance through a report card which is then shared with parents both by e-mail and during parent-teacher meetings. According to performance on homework and tests, additional tutoring is offered to students who are determined to have need for it.
On their Turkish term-end exams, students are evaluated in the areas of reading-comprehension, knowing and applying the rules of grammar, and relating their thoughts and feelings through written expression.
Reading is the most important step in the development of analytical thinking. In order to help facilitate this, at the beginning of each academic year, book lists are prepared by department teachers according to the characteristics of the age groups. These booklists are then distributed to students, and study guides are prepared for students to follow in order to read the books during the academic year.
Each semester at least five select literary works are read by students for them to gain intellectual knowledge. Reading comprehension activity modules are prepared for each book on the list and distributed to the students to complete as they progress in their readings. These modules are kept by students for their own records. One of the books on the list is chosen to be read in the classroom. For this, the guided reading method is used and comprehension is interpreted through discussions with the assistance of the Turkish teachers. The other four books are assigned as home reading to be completed at certain time intervals along with the modules. Students write feedback on the books they have read from the list periodically presenting them in class to promote the works they most liked.
During their in-class reading discussions, students are taught to understand how the authors and their literary works contribute to the development of the literary genres. Attention is paid to the features of the work that reflect universal values and allow the transition to philosophical thought. The students are expected to build their knowledge from the books they read. Learning is observed through their in-class work and measured through their Turkish exams.
A Drama Club has been developed by the Turkish Department where students have the freedom to express themselves through creative drama activities and develop self-confidence through their experience. Looking at various examples of plays, students learn and internalize the characteristic features of the theatre. Over the year, they experience the process of preparing a theatre performance suitable for their age groups.
Fen Bilimleri derslerinde öğrencilerimizi araştırmaya yönlendirerek, özgüvenlerini geliştirmek, doğal dünyayı anlamayı öğrenmelerini ve anlamalarını sağlamak, bilime ve çevresine duyarlı bireyler olarak yetişmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Öğrencilerin, konuları yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak amacıyla dersler, düzenlenmiş deneyliklerde, 3D odasında (3 boyutlu eğitim sınıfı) ve sınıf ortamında yapılır. Dersler, farklı öğrenme alanlarına hitap eden etkinliklerle öğrencileri soru soran, yaşanılan çevreyi canlılar için rahat bir yaşam ortamı haline getirmeye çalışan ( buluş yapan) bireyler olarak yetiştirecek biçimde işlenmektedir.
Fen bilimleri öğretmenleri tarafından öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda hafta sonu ve hafta içi ödevleri, ders notları, mini sınavlar, ünite sonu testleri ve ingilizce terminoloji çalışmaları hazırlanır. Bu çalışmalarla öğrenme eksikleri belirlenir, tamamlamaya yönelik çalışmalar planlanır ve uygulanır.
5,6,7.ve 8. Sınıf düzeylerinde farklılaştırılmış öğretim modeline uygun ders içerikleri hazırlanmaktadır.
İstekli öğrenciler yıl içinde ulusal veya uluslararası proje yarışmalarına katılabilir. Sene sonunda Bilim Kültür Spor ve Sanat Şenliğinde de çeşitli etkinliklerde de yer alabilirler.
Fen Bilimleri öğretimindeki hedefler:
•Bilimsel fikirleri değerlendirme, sentezleme, problem çözme, doğru analiz ve hesaplama yapabilme ve sonuçları uygun şekilde sunabilme becerilerini geliştirmek.
•Araştıran ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilen öğrenci yetiştirmek.
•Uygulamalı çalışmalarda ve problem çözme etkinliklerinde laboratuvar ortamına, teknolojiye ve araç gereçlere aşinalık kazandırmak.
•Öğrencilerin grup çalışmalarında aktif rol alarak etkili iletişim ve liderlik becerilerini geliştirmek.
•Temel kavramları günlük yaşam ve doğa olayları ile ilişkilendirebilme becerilerini geliştirmek.
•Çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek.
SCIENCE DEPARTMENT
In the Department of Science, lessons are designed to help develop students’ self esteem, help students learn and understand the natural world, and by encouraging them to do research, help students to see the importance of environmental and scientific awareness in their own life.
In order to optimally engage students, three-dimentional instruction is provided to help students better understanding complex topics and concepts but also to motivate and inspire them. Laboratory hours give students opportunities to manipulate equipment and materials in an environment suitable for theories and the them to gain practical knowledge. For this, they apply scientific principles and methods in the laboratory setting to explore the phenomena surrounding them.
Within all grade levels, differentiated instruction strategies are implemented providing tasks that match students’ different learning styles. Lessons are organized to encourage students to ask questions, and a variety of activities are included which appeal to different learners. A cooperative dynamic is created in which students work together to improve the environment and the lives of ordinary people with innovative solutions. The goal is to ensure that all students are able to engage in a learning process where they are able to thrive.
Lesson notes and homework are prepared to ensure students have the resources they need to learn the class content. Quizzes and unit tests are designed to identify knowledge gaps and or errors, and supplemantary studies are planned and implemented to address the findings.
Students have the opportunity to join national and international project competitions during the year. They are also able to be involved in various activities at festivals on science, culture, sports, and art that take place at the end of the year.
The objectives of the Department of Science:
- To help students develop their abilities in evaluating scientific ideas, problem solving, data synthesis, appropriate analysis, and the correct calculation and reporting of results.
- To orient students to the laboratory environment, technology, and equipment for problem solving activities in applied studies.
- To support students in doing their own research and in interpreting their research results.
- To improve the communication and leadership skills of students by having them participate actively in group studies.
- To enhance their ability to relate basic concepts of daily life and natural phenomena.
- To increase their sensitivity to the environment around them.
Matematik bölümü, öğrencilerin matematiğin bilim, teknoloji ve sanatın varoluş ve gelişiminde rol alan evrensel bir dil olduğunun bilincinde olmalarını sağlamayı amaç edinmiştir. Bu bilinçten hareketle araştırma yapabilme, problem çözme odaklı olma, bilgi üretme ve kullanma becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda, derslerimizi, farklı zekâ becerilerine hitap edecek şekilde, görsel aktiviteler ve teknoloji ile çeşitlendirilmiş eğitim öğretim tekniklerini kullanarak gerçekleştiriyoruz.
Sınıflarımızda matematik dersi için gerekli tüm teknolojik donanımdan faydalanılmaktadır. Bu sayede konuların görsel açıdan daha iyi algılanması, eğlenceli ve anlaşılabilir olduğunun keşfettirilmesi sağlanmaktadır.
Öğrencilerimizin hem gelecek öğrenim hayatlarına hem de matematik dersi ile ilgili yaptıkları araştırmalara faydalı olması amacıyla 5.-6.-7. ve 8. sınıflarda İngilizce matematik terminolojisi sınıf öğretimlerinde ve çalışma kâğıtlarında şeklinde yer almaktadır.
Öğrencilerimizin konuları kalıcı öğrenme ile bir üst sınıfa taşıyabilmesi amacıyla kazanım değerlendirme sınavları, matematik bulmacaları veya akıl oyunları etkinlikleri, konu kavrama testleri ve ünite değerlendirme testleri yapılmaktadır.
Öğrencilerimiz matematik akıl oyunları kulübümüzde yapılan çalışmalar ile ulusal ve uluslararası yarışmalara hazırlanmaktadır. Tübitak ortaokul öğrencileri araştırma projeleri yarışmalarına katılım sağlanmaktadır. Uluslararası yarışmalara katılım yolu ile de öğrencilerimiz farklı ülkelerde hazırlanan soru tarzları ile karşılaşma fırsatı yakalamakta ve tecrübelerini çeşitlendirmektedir.
Department of Mathematics
The aim of the Department of Mathematics is to ensure that students understand that mathematics, as a universal language, plays a role in the development of technology, science, and art. This perspective can help guide students towards critical and creative thinking for more revealing discussion and research. The goal is to help develop critical individuals who can explore new ideas and offer problem solving strategies. In classes, all available technology is used to help students become familiar with and understand mathematics and to provide visual representations of ideas for students who are more visual learners.
It is important that this universal language be useful in students’ educational life as well as in mathematics related research. As such, with each textbook unit in grades 5 through 8, a lesson is dedicated to orient students on new English mathematics terminology to be applied in the unit and in the course worksheets.
Classroom activities including achievement assessment exams, math puzzles, intelligence games, and unit evaluation tests help students to achieve learning retention. Students are encouraged and guided on how to display what they have produced in course activities in their own digital portfolios.
Finally, through the work they are able to do in the Mathematic Intelligence Club, students are able to join national and international math competitions. They are also able to join research project competitions for middleschool students initiated by TÜBITAK, The Scientific and Technological Research Council of Turkey. By participating in international competitions, our students have the opportunity to encounter mathematical question styles prepared by those from different countries and cultures that adds to the diversity of their experiences.
Sosyal Bilimler Bölümü çatısı altında Sosyal Bilgiler, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri bulunmaktadır.
Bu dersler ile öğrencilerin demokratik değerleri benimsemiş vatandaşlar olarak içinde yaşadığı topluma uyum sağlamaları ve edindikleri bilgi birikimini yaşama geçirebilecek donanımlar kazanmaları amaçlanmaktadır.
Sosyal Bilimler Bölümünün temel hedefi, ülke ve dünyanın her an değişen-gelişen ortamını öğrencilerle beraber yaşamak ve değerlendirmektir. Bu doğrultuda öğrencilerin kendilerini insanlık olgusunun bir parçası olarak görmesi, ülkesindeki ve dünyadaki gelişmeleri takip etmesi, işbirliği ve dayanışma duygusunu benimsemesi, sivil toplum ve siyasi süreçlere katılmaya gönüllü olması istenir.
Çocuklar okumalı, gezmeli, bakmayı bilmeli, bilimsel düşünerek sağlıklı düşüncelerle yola çıkmalıdır. Sosyal Bilimler Bölümü, bu düşünce yapısını destekleyerek evrensel değerlere saygılı, katılımcı, araştırmayı ve paylaşmayı bilen sosyal becerileri yüksek, duyarlı öğrenciler yetiştirmek amacındadır.
Sosyal Bilimler derslerinde, öğretim programlarındaki işleyişin yanı sıra çeşitli ders içi ve ders dışı etkinlikler planlanır. Bu çalışmalar ile demokratik yaşamın ilkelerini özümsemiş, haklarının farkında ve başkalarının haklarına saygılı; ayrıştırıcı veya ötekileştirici olmak yerine birleştirici ve bütünleştirici olan bireyler yetiştirmek hedeflenir.
Dersler, teknolojik araçlarla, öğrenci katılımı esası ile işlenmektedir. Sosyal katılımın öneminden hareketle; çevre gezileri, teknoloji kullanımı ile destekli sunumlar, seminerler, paneller, sergiler, projeler ve grup çalışmaları ile azami fayda amaçlanır. Sınıf içerisinde yapılan tüm etkinlikler, çalışma kâğıtları, farklılaştırılmış öğretim etkinlikleri, konu kavrama, ünite değerlendirme ve genel değerlendirme testleri öğrencilerimizin konuları kalıcı öğrenme ile bir üst sınıfa taşıyabilmesi adına yapılan çalışmalardır. Bu hedefler doğrultusunda öğrencilerin ulusal/uluslararası proje ve çalışmalara katılmaları desteklenir.
SOCIAL SCIENCES DEPARTMENT
The Social Sciences Department offers the following courses: Social Studies, The Revolutionary History of the Turkish Republic and Kemalism, and Religion & Ethics.
The main objectives of the department are to help student be aware of, understand, and elucidate the changing social conditions in our country and in the world. In addition, the department endeavors to help students see themselves as a part of a greater society and to follow world issues for the purpose of understanding collaboration and solidarity. Students, through their studies, should be knowledgeable in how to become involved in the political process and how to be active in non-governmental organizations. The aim of the department is that students be aware of democratic principles and by embracing what they learn, be functional members of society.
Students should read, do research and think scientifically. By promoting these principles, the Social Sciences Department encourages students to be respectful of global values and to be active and accomplished in the areas of research and collaboration.
In its syllabus, in addition to the educational program curricula, the Social Sciences Department also plans extra-curricular activities. These activities aim to guide students towards becoming individuals who can understand the basis of democratic life. This means having at the same time an awareness of basic human rights while having respect of others, and the ability to say "us" instead of "I".
The courses are student-centered supported by current technology. Fieldtrips, presentations, seminars, panels, exhibitions, projects and team-work activities are designed to increase student competence and active involvement in the lessons. Additionally, students are encouraged to be involved in national and international projects and activities.
Anaokulunda tohumları atılan İngilizce öğretimi; ilköğretim okulumuzda da yoğun bir biçimde disiplinler arası iş birliğiyle yürütülmektedir. Çağdaş eğitim yöntemleriyle, özel öğretim ortamlarında (öykü odası, bilgisayar laboratuvarları, tablet sınıfları, dil derslikleri, vs.) uygulanan İngilizce dil programlarının hedefi, öğrencileri ilkokulun sonunda Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) standardında A2 düzeyine, ortaokulun sonunda da B1+ ( intermediate ) düzeyine ulaştırmaktır.
Ayazağa Işık İlköğretim Okulunda yabancı dil öğretimi; öğrencilerde yabancı dil bilinci ve duyarlılığını geliştirmek, uluslararası iletişim dili olan İngilizceyi zevkli bir şekilde ve doğru yöntemler edinerek öğrenmeleri için gerekli alt yapıyı oluşturmak ve onlara yeni bir kültürün kapılarını açmaktır.
1. sınıflarda toplam 11 saat İngilizce dersinin, 7 saati yabancı öğretmenlerce hikâye anlatımı aracılığıyla dil öğretimine ayrılmakta, 5 saati de Türk öğretmenler tarafından şarkı, oyun, TPR ( Tümüyle Fiziksel Yanıt ) içeren modern öğretim yöntemleri ile disiplinler arası işbirliği içinde yürütülmektedir. Türk öğretmenler programlarında ses eğitimine de (PHONICS) yer vermektedirler.
2. sınıflarda 11 saate yayılan yabancı dil programı da yine aynı hedefler doğrultusunda ve aynı tür yöntemlerle, sınıf öğretmenleri ile daha sıkı bir iş birliği içerisinde, hayat bilgisi dersleri ile örtüştürüp bir program bütünlüğü sağlanarak işlenmektedir. Bunun yanı sıra 6 saat yabancı öğretmenlerle, öykü odasında hikâye anlatımının yer aldığı bir okuma programı uygulanmaktadır. Bu düzeyde de Türk öğretmenler programlarında ses eğitimine (PHONICS) yer vermektedirler.
1. ve 2. sınıflarda hazırlanan altyapı doğrultusunda 3. sınıflarda haftada 10 saat olan İngilizce dersinin haftada 5 saati Türk öğretmenlerce temel İngilizce öğretimine, diğer 5 saati de yabancı öğretmenler ile öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin gelişmesine yönelik sürdürülmektedir. 3. sınıflarla da haftada 1 saat dijital okuma programına ayrılmaktadır.
4. sınıflardaki toplam 10 saatlik İngilizce dersinin, 5 saati Türk öğretmenlerce temel İngilizce dersine, 5 saati de yabancı öğretmenler tarafından okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye ayrılmaktadır. 4. sınıflarla da haftada 1 saat dijital okuma programına yer verilmekte ve dersler tablet sınıfında işlenmektedir.
5. sınıflarda MEB'in İngilizce ağırlıklı dil programı uygulanmaktadır. Toplam 16 saat İngilizcenin 7 saati Türk öğretmenlerce temel İngilizce dersine, 7 saati de yabancı öğretmenlerce okuma yazma becerilerinin geliştirilmesine ayrılmıştır. Bu düzeyde bulunan proje grubu uygulamasıyla, İngilizce derslerinde daha küçük gruplarla farklılaştırılmış eğitim modeli uygulanmaktadır. Ayrıca, dijital okuma programı uygulaması da yer almaktadır.
5. sınıf öğrencilerimiz, son 2 senedir Eylül ve Mayıs aylarında uluslararası bir sınav olan Toefl Primary sınavına girmektedirler. Bu sınav bir hazır bulunuşluk sınavıdır ve öğrencilerimizin İngilizce dilindeki güçlü oldukları ve geliştirmeleri gereken becerilerini görmelerini ve dillerini geliştirmeleri anlamında kendilerine yol haritası çizmelerini sağlamaktadır.
İngilizce ders saatlerinin 2 saatinde de öğrencilerin yetenek ve ilgilerine göre İngilizcenin iletişim aracı olarak kullanıldığı kulüp çalışmalarına yer verilmektedir. Bu düzeyde 14 adet kulüp bulunmaktadır. Dört sabit kulübün dışındakiler dönem bazlı rotasyonlu kulüplerdir. Böylece öğrencilerimiz değişik kulüplerin çalışmalarına katılarak ilgi ve yeteneklerini keşfetme olanağı da bulurlar.
6. ve 7. sınıflarda İngilizce dersleri 5 saati Türk, 3 saati de yabancı öğretmenler tarafından toplam 8 saat olarak yürütülmektedir. Dijital okuma programı uygulaması 6. ve 7. sınıflarda da sürdürülmektedir.
8. sınıflarda İngilizce dersleri Türk öğretmenler tarafından 7 saat olarak yürütülmektedir.
Tüm düzeylerde yapılan sınıf içi çalışmalarının yanı sıra, düzenli olarak verilen hafta sonu ödev kâğıtları ve projeler, pekiştirme çalışmaları ve okul sonrası etütleri ile öğretim programları desteklenmektedir. Ayrıca, gereksinim duyduğu saptanan öğrencilere bireysel destek ve etüt verilmektedir.
İngilizce dersleri dışında tüm düzeylerde yürütülen kulüp çalışmaları (Drama, English Games, Public Speaking, e-communication, arts & crafts, Lego, FLL Robotics, JMUN, ESU, Eco-schools) ile öğrenciler sınıf içi çalışmalarını uygulama ve İngilizcelerini farklı alanlara yoğunlaşarak geliştirme şansını edinmektedirler.
İkinci Yabancı Dil
Günümüz dünyasında birden fazla yabancı dil bilmenin önemi açıktır. Ayrıca birçok dil bilimcinin de ifade ettiği gibi bir yabancı dili belirli bir düzeyde öğrenmiş öğrencilerin, ikinci bir dili öğrenmeye başlamaları dilsel zekâlarının gelişmesi noktasında çok büyük bir rol oynamaktadır. Bu gerekçelerle Ayazağa Işık İlköğretim Okulunda öğrencilere 4. sınıftan itibaren İngilizcenin yanında 2. yabancı dil öğrenme olanağı sunulmaktadır.
Yabancı dil eğitim programında Almanca, Fransızca ve İspanyolca ikinci dil seçeneği olarak sunulmaktadır. İkinci yabancı dil, öğrenilen İngilizce dili referans gösterilerek ve aynı ilkeler doğrultusunda öğretilmektedir.
4. sınıfta üç dille de tanışan öğrencilere gerçek seçimleri 5. sınıfa başlarken yaptırılır. Bu düzeylerde seçmeli 2. yabancı dil dersi 5. sınıflardan itibaren haftada 2 saat olarak verilmektedir. 6. sınıflarda üç saate çıkan ikinci yabancı dil saatleri 7. ve 8. sınıflarda iki saat olarak devam etmektedir. Hedef öğrencilerin ikinci yabancı dilde A2 düzeyine gelmelerini sağlamaktır.
Yabancı dil öğretiminde, öğrenilmekte olan dilin modern ve güncel kullanımına uygun öğrenme ortamları oluşturulmakta ve öğrencilerin bu dilleri bir iletişim aracı olarak zorlanmadan kullanabilmeleri için her türlü modern ve teknolojik gelişmelerden yararlanılmaktadır.
Kulüp çalışmaları kapsamında da her üç dilde açılan kulüpler dil yeteneği olan öğrencilerin tercihlerine sunulmaktadır.
Yapılan çalışmalar bireysel ve okul sonrası etütler ile desteklenmektedir. Öğrencilerimiz, uluslararası ikinci yabancı dil sınavlarına da girmektedirler.
Department of Music
The branch teachers of Ayazağa Işık Primary School Music Department are graduates of music conservatories, and they continue their professional work gaining new experience in harmony with their academic work at FMV Işık Schools.
Our teachers aim primarily to help each individual student, whatever the age, to understand the uniqueness in how others see, hear, and express themselves differently through music, and to respect and value that. Suitable platforms of expression are created for them to experience how this point of view can be a part of a person’s lifestyle and life philosophy.
For students to thrive in their musical education, certain qualities are a benefit:
- Being open to the art and culture of different societies,
- Being open to different styles or genres of music,
- Willing to take part in various national and international music organizations,
- Willing to experience ways to claim and express one’s own musical culture, and
- Having the potential to turn into aspiring spirited amateur musicians in order to create quality samples of their own music to share with others.
The Department of Music organizes social activity clubs such as Music Workshop, Orchestra Performance, and Free Friday Band. Each student who joins clubs and whose talents and interests stand out, is provided with guidance to take part in activities such as stage performances that can improve their musical abilities.
In addition to the music lesson curricula, the following instruction is provided:
- The solfege (method) for learning basic reading and writing
- Strengthening rhythm with use of the polyrhythmic method
- Techniques for using the voice correctly
- Solfege and bona exercises in grades 4 through 7
- Different techniques each related instruments supported by diversified programs
Since 2015, 3rd grade students undergo various ear and rhythm tests during the year performed by professional staff of the music department. According to physical suitability and interest, they are selected to specialize in violin, clarinet, cello, saxophone, flute, guitar, percussion and orff instruments.
In order for students to have more opportunities to express themselves musically, courses are provided outside normal school hours, both on weekdays and weekends, for those studying piano, guitar, violin and drums. These courses are organized under the Işık Sports Program for students to continue their individual musical development and to help them prepare themselves for concerts and recitals.
Since 2002, the Polyphonic School Choir has been performing its own choral music and those of other nations that are rich in diversity and harmony. As planned yearly, the choir has participated in many international competitions and has placed each and every time.
Görsel Sanatlar Bölümü bünyesinde, görsel sanatlar dersi ile teknoloji ve tasarım dersi verilmektedir.
Hedefimiz, öğrencilerin estetik duyarlılıklarını geliştirmek, bakmayı, görmeyi öğretmek, onların çok yönlü bireyler olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda, yaratıcı, eleştirel gözlere sahip, özgüvenli bireylerin yetişmesinde görsel sanatların payı yadsınamaz.
Görsel sanatlar dersi başlıca üç alanda toplanır. İlk alan "Görsel Biçimlendirme" de daha çok el-göz koordinasyonunu geliştirmek, yaratıcılığı ortaya çıkarmak ve estetik bilinç kazandırmak hedeflenir.İkinci alan "Görsel Sanat Kültürü"nde yalnızca görsel sanat kültürü değil, aynı zamanda çevre bilinci ve insanların çeşitli kültürel faaliyetleri de incelenerek görsel sanatlarla ilişkilendirilir. Bir diğer alan olan "Müze Bilgisi"nin içerdiği derslerde ise müzeler ve galeriler kimi zaman sunumlarla, kimi zaman da gezilerle, yerinde yapılan incelemelerle tanınır. Amaç, çocuklara müze ve galeri gezme alışkanlığı kazandırmak, gezdiği bu yerleri de bilinçli gözlerle inceleyebilmesini sağlamaktır.
Teknoloji ve tasarım dersinin amacı, kendisinin ve toplumun yarınını daha yaşanabilir hale getirmek için sorunların farkına varan, çözümler üreten, yaratıcı, hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan, girişimci, değişim ve gelişime açık, sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirilmesinin sağlanmasıdır.
Açılan sergilerle, öğrenciler gerek bireysel gerekse grup çalışmalarında yaratıcılıklarını ortaya koyarlar Ayrıca 1. sınıftan 7.sınıfa kadar bütün düzey öğrencilerinin katılımıyla,okul bahçe duvarları resimlerle donatıldı. Ve boş kalan alanlara yeni çalışmalar konacaktır. Özellikle planlanan grup çalışmalarıyla öğrencilerin birlikte paylaşma ve arkadaşlık duyguları pekiştirip sosyal uyum sağlama yetileri de geliştirilir
Öğretim programının dışında ebru, seramik, tekstil tasarım, karikatür, stone art, plastik sanatlar, yaratıcı eller (çini-mozaik) ve cam füzyon, duvar resmi alanlarında açılan kulüpler ile öğrencilerin sanatsal bakış açılarını zenginleştirerek,aynı zamanda kulüp ve tüm düzey öğrencilerimizi Sosyal Sorumluluk projelerine katarak farkındalık oluşturulması sağlanmaktadır.
Sabah törenlerinde, her yıl farklı bir temalar seçilerek sunumlar yapılır ve öğrenciler güne başlamadan önce sanatla ilgili bazı konular hakkında bilgilendirilmiş olur; aynı zamanda öğrencilerden de geri bildirim alınır.
Bu etkinlikler dışında ulusal ve uluslararası resim yarışmalarına katılım sağlanır.
Department of Visual Arts
The Department of Visual Arts offers visuals arts and technology and design courses.
Its goal is to improve students’ artistic sensitivities, to teach them to be more visually perceptive, and to make them more multifaceted in their outlook. In this context, the importance of the use of visual arts in the development of creative, critical, and self-confident individuals cannot be emphasized enough.
The visual arts courses are divided into three main areas. First, there is "Visual Formation", aimed at developing hand-eye coordination, motivating creativity, and creating aesthetic awareness. The second is "Visual Art Culture". This not only examines visual art culture, but also an environmental consciousness and various cultural activities associated with the arts. Museums and galleries are known for their patronage, their presentations, and on-site examinations of works being exhibited. The aim is to give children the habit of visiting museums and galleries and to enable them to examine these places with mindful eyes.
The aim of the technology and design courses are to develop creative, imaginative and expressive ideas, to learn, question, entertain, change and develop a sense of responsibility, and to realize problems, develop solutions, and to make the future social fabric more livable.
In school exhibitions, students are able to display their creativity through both individual and group work. In addition, the walls of the school garden are used to exhibit murals painted by students from all levels (1st through 7th grades). And new murals are expected to be completed in the remaining fields. Planned group work in particular enhances students' ability to share with each other and to strengthen friendship and social adaptation.
In addition to the curriculum, in order to enrich students’ artistic perspectives, many clubs are facilitated that include the following: marbling, ceramics, textile design, cartoon, stone art, plastic arts, tile-mosaic, glass fusion, and wall painting. Social responsibility awareness is also instilled through specific projects assigned.
In morning ceremonies held throughout the year, different themes are selected and presentations are made. Students are informed about specific issues in the arts before starting the day, and feedback is received from the students.
Apart from these activities, participation in national and international painting competitions is encouraged.
Beden eğitimi ve spor kavramı; bireyin fiziksel, duygusal, zihinsel ve toplumsal gelişimine katkı amacına yönelik organize edilmiş etkinliklerin tümü olarak tanımlanabilir. Kısaca beden eğitimi; beden yoluyla genel eğitim olarak da açıklanabilir.
Beden eğitimi dersleri ile; öğrencilerin gelişim özellikleri de göz önünde tutularak, kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlâklı ve dengeli bir kişilik sahibi, yapıcı, yaratıcı, üretken ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş fertler olarak yetiştirilmeleri amaçlanmaktadır.
Bununla birlikte öğrencilere egzersiz ve sporu sevdirmek, düzenli olarak egzersiz ve spor yapmalarını sağlamak beden eğitimi ve spor dersinin en önemli amacıdır. Bu anlamda öğrencilerimizi;
İlkokul 1-2-3 ve 4 Sınıflarda Beden Eğitimi ve Oyun dersi ile hayatları boyunca kullanılan temel hareketleri, aktif ve sağlıklı hayat becerileri, kavramları ve stratejileri ve değerleri geliştirerek bir sonraki eğitim düzeyine hazırlanmalarını sağlamak.
Beden Eğitimi ve Oyun dersinin devamı niteliğinde olan 5.-6.-7. ve 8. Sınıflar Beden Eğitimi ve Spor dersinde öğrencilerin aşağıdaki kazanımlara ulaşmaları beklenmektedir:
*Çeşitli fiziksel etkinliklere ve sporlara özgü hareket becerilerini geliştirir.
*Hareket kavramlarını ve ilkelerini, çeşitli fiziksel etkinliklerde ve sporlarda kullanır.
* Hareket stratejilerini ve taktiklerini, çeşitli fiziksel etkinliklerde ve sporlarda kullanır.
* Sağlıklı hayatla ilgili fiziksel etkinlik ve spor kavramlarıyla ilkelerini açıklar.
* Sağlıklı olmak, sağlığını geliştirmek için fiziksel etkinliklere ve sporlara düzenli olarak katılır.
* Beden eğitimi ve sporla ilgili kültürel birikim ve değerlerimizi kavrar.
* Beden eğitimi ve spor yoluyla öz yönetim becerilerini geliştirir.
* Beden eğitimi ve spor yoluyla iletişim becerileri, işbirliği, adil oyun (fair play), sosyal sorumluluk, liderlik, doğaya duyarlılık ve farklılıklara saygı özelliklerini geliştirir.
Beden Eğitimi Bölümü, sosyal etkinlikler kapsamında da spor kulübü çalışmalarına büyük önem vermektedir. Sosyal Etkinlik çalışmaları kapsamında açılan spor kulüplerinde atletizm, basketbol, futbol, jimnastik, modern dans, voleybol, masa tenisi, yüzme gibi branşlarla öğrencilere zengin bir seçenek listesi sunulur ve spor yetenekleri ortaya çıkarılarak geliştirilir.
Beden Eğitimi Bölümü, öğrencilerin okuldaki sosyal yaşamlarına da çeşitli etkinlikler ile destek olur. Sınıflar arası turnuvalar ile (basketbol, voleybol, futbol, masa tenisi, yakan top ) okuldaki öğrenci sayısının büyük bir bölümüne kendini sporla ifade edebilme, sınıfını temsil etme olanağı sağlanmaktadır.
Her yıl düzenli olarak yapılan kayak&snow board ve windsurf kamplarında yeni başlayanlara kayak&snow board ve windsurf sporlarını öğretmek, az bilenlerin düzeyini geliştirmek ve iyi bilenleri yarışmacı düzeyine getirmekle birlikte, güvenli bir ortamda, disiplinli, düşünen, çözümler üreten, paylaşımın ve dostluğun önemini anlayan genç sporcular yetiştirmek amaçlanır. Kamplar bu amaçlara göre planlanır.
Bunların yanı sıra hafta sonları faaliyet gösteren spor okulları ile yüzme, basketbol, voleybol, futbol, atletizm, masa tenisi ve jimnastik alanlarında öğrencilerin yetenekleri geliştirilmekte ve bu alanlara profesyonel olarak yönlenmelerine yardımcı olunmaktadır.
Feyziye Mektepleri Vakfı beden eğitimi ve spor alanında ülkenin en önemli ve güçlü eğitim kurumlarındandır. Beden eğitimi derslerinin verimi için her olanağı sunan Feyziye Mektepleri Vakfı, aynı zamanda sportif performansları yakından takip etmektedir.
Çocuklarımızın spor yapma alışkanlığı kazanmaları için siz değerli velilerimize de aşağıdaki önerileri sunmaktayız. Unutmayın, çocuklarınızın önündeki ilk örnekler sizlersiniz!
Önerilerimiz;
Düzenli olarak egzersiz ve spor yapma konusunda çocuğunuza örnek olunuz.
Okulda veya dışarıda sportif faaliyetlere ailece katılınız.
Çocuğunuzu spor yapmaya cesaretlendirip yönlendiriniz ama baskıcı olmayınız.
Yapıcı eleştirilerle çocuğunuzu destekleyiniz.
Etkinliklerde çocuğunuza olumlu etkileri olacak davranışlar sergilemeye özen gösteriniz.
Çocuğunuzun fiziksel yetenekleri ve kapasitesinin çok uzağında olmayan hedefler belirlemeniz, çocuğunuzun düzenli olarak spor yapmasını destekler.
Physical Education Department
The physical education concept can be defined as all activities organized for the purpose of contributing to the physical, emotional, mental and social development of the individual. It can also be explained as general education through the body.
One aim of physical education is to help students in their personal development, to be socially well-balanced, healthy, and happy individuals. The participation of students in competitive sports allows for the reinforcement of good morals and the adoption of the basic democratic principles of living a constructive, creative, and productive life. However, the most important purpose of physical education and sports lessons are to inspire students to love exercise and to instill in them a strong desire to exercise and participate in sports regularly.
To help prepare young learners for a healthy life full of exercise and sports, students in primary levels 1 through 4 participate in Physical Education and Play lessons for them to develop abilities to perform basic movements, healthy life skills, and to learn good health concepts, strategies, and values that they will have throughout their lives. For the next step in their development, students in levels 5 through 7 continue with the Physical Education and Game courses. Finally, students in level 8 participate in the Physical Education and Sports course.
Students are expected to achieve the following through physical education and through physical exercise and sports:
- Develop a variety of specific movement skills and techniques.
- Learn concepts and principles that form the basis for specific physical activities.
- Use strategies and tactics to excel in them.
- Be able to explain the principles and concepts relate to healthy living through activity.
- Choose physical activities and sports as a lifestyle choice to maintain good health and to improve health.
- Understand the cultural background and values related to sports.
- Improve self-management skills through physical activities.
- Improve basic communication skills, cooperation, fair play, social responsibility, leadership, sensitivity to nature and respect for diversity.
The Department of Physical Education attaches great importance to sports also serving as activities for social bonding. Therefore, Social Activity Clubs offer students a diverse choice of options for those interested in sports that include basketball, football, gymnastics, modern dance, volleyball, table tennis and swimming. Club activities comprised of smaller groups, allow in many cases for sporting skills to be brought out in students and developed that may have been hidden up to then.
The Department of Physical Education also vitalizes students' social lives at school with various activities. Inter-class tournaments are organized for those who wish to play and compete in basketball, volleyball, football, table tennis, and dodgeball. Many students have the opportunity to express themselves through sports and represent their class.
Training camps are planned year-round to orient students on skiing, snowboarding and windsurfing. These camps are for beginners and to improve the level of those not new to the sport. Through their experiences, these young athletes strengthen their discipline, thinking and problem-solving skills, and their understand of the importance of friendship and teamwork in a safe environment.
Additionally, sports schools are held on weekends to help further develop the skills of students in the fields of swimming, basketball, volleyball, soccer, athletics, table tennis and gymnastics. They are particularly helpful in orienting students to the professional side of the sport.
Feyziye Schools Foundation is one of the most important and powerful educational institutions in the country in the field of physical education and sports. The foundation takes every opportunity to ensure the effectiveness of physical education at the schools, while at the same time closely following sports performances of their students.
As you, esteemed parents, are your children’s first role models, the Department of Physical Education offers the following suggestions to help children develop a habit of playing sports:
- Set an example for your child to exercise regularly and do sports.
- Participate in sports activities as a family, at school or outside.
- Encourage and direct your child to do sports without seeming oppressive.
- Support your child with constructive criticism.
- Be careful to exhibit behaviors that will have a positive effect on your child in their activities.
21.Yüzyılda çocukların sahip olması gereken en temel beceriler; yaratıcılık, eleştirel düşünme, iletişim ve iş birliği olarak tanımlanmaktadır. Teknolojinin eğitime sunduğu yenilikler, öğrencilerin belli becerileri kazanmasını da oldukça kolaylaştırmaktadır.
Bu becerilerinden birisi olan “Computational Thinking” (sayısal düşünce) kavramı, “bilgisayar bilimini kullanarak problem çözme becerisi” şeklinde ifade edilmektedir. Algoritmik düşünme ile büyük problemlerin küçük parçalara ayrılarak sonuca ulaşılması hedeflenilmektedir.
Geleceğin; üretme, tasarlama, kodlama ve düşünme becerileri üzerine kurulduğu ve dijital vatandaşlık bilgisinin global bir gereksinim haline geldiği bilinciyle, FMV Işık Okulları Bilişim Teknolojileri bölümü olarak, bilişim teknolojileri dersi müfredatını her yıl güncel bilgi, yazılım ve bakış açısıyla revize etmekteyiz.
Bilişim Teknolojileri Dersini; anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde K12 bütünlüğünü sağlayacak şekilde planmakta, güncellenmekte ve yürütmekteyiz.
Hızla değişen teknolojik standartlar, donanım ve yazılımlara bağlı olarak dinamik bir içerik ve fiziksel yapılanma için Bilişim Teknolojileri Bölümü olarak gerekli düzenleme ve güncellemeleri gerçekleştirmekteyiz.
İlkokul Bilişim Teknolojileri Dersleri
Okulumuzda 1. sınıftan itibaren haftalık Bilişim Teknolojileri derslerine yer verilmektedir. Eğitim dönemi içerisinde müfredatımız dahilinde, “Bilgi ve İletişim Teknolojileri”, “Dijital Ürün Oluşturma”, “İletişim, Araştırma ve İş birliği”, “Hesaplamalı Düşünme” ve “Etik ve Güvenlik” konuları; eğitim öğretim yılı başında FMV Işık Okulları Bilişim Teknoloji Bölümü tarafından güncel teknolojik gelişmeler ve öğrencilerimizin ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmekte ve güncellenmektedir.
Maker ve robotik içerikli bilişim kulüplerinde de sadece tüketen değil, üreten bir nesil için çalışmalara destek verilmektedir. Okul öncesi ve ilkokulda “algoritma ve kodlama” becerisini kazandırdığımız öğrencilerimiz, ortaokul seviyesinde kazandıkları bu becerilerin pratik uygulamalarını da yaparak, bu becerileri tamamlayıcı nitelikte olan “robotik ve maker” içeriğiyle zenginleştirilmiş ders ve kulüp çalışmalarına devam ederler.
Ortaokul Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersleri
Ortaokul sınıflarımız da öğrenciler, “Bilişim Teknolojileri”, “Bilgisayar Sistemleri”, “İletişim, Araştırma ve İş Birliği” ve “Ürün Oluşturma” gibi konuları işleyerek hem bilişim teknolojileri kavramlarıyla yakından tanışmakta hem de “Etik ve Güvenlik”, “Dijital Vatandaşlık”, “Siber Zorbalık”, “Güvenli Şifre Oluşturma” gibi önemli sosyal konularda yetkinliklerini ve farkındalıklarını artırmaktadır.
Ayrıca programlama eğitimine yönelik olarak, öğrencilerin Algoritmik Düşünme, Algoritma Oluşturma, Ayrıştırma, Belirsizlikle Baş Etme, Çözümü Değerlendirme, Genelleme, Hata Ayıklama, İş Birliği İçinde Çalışma, Mantıksal Sorgulama, Neden-Sonuç İlişkisi, Otomasyon, Paralel İşleme, Sıralama, Soyutlama, Sistematik Düşünme, Veri Toplama, Veri Görselleştirme, Veri Çözümleme becerilerini geliştirme çalışmaları yapılmaktadır. Aynı zamanda üç boyutlu tasarım ve baskı teknikleri de müfredatlarımız içine yerleştirilmiştir. Öğrencilere, programlama becerileri başta olmak üzere kazandırılacak olan bu teknik becerilerle hedeflenen temel gaye; teknolojiyi tüketen değil, üreten bireyler olarak kendilerinin ve ülke geleceğinin mimarı Genç Işıklılar olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Bu etkinlikler sonunda öğrencilerimiz;
- Problem çözmede temel kavramları ve yaklaşımları tanıyacaklar,
- Günlük hayatta karşılaştıkları problemlere çözüm önerileri getirecekler,
- Problemleri analiz edecek, uygun adımları belirleyecek ve çözecekler,
- Problem çözümünde operatörleri, ifade ve eşitlikleri yerinde kullanmayı öğrenecek, işlem önceliğinin önemini fark edecekler,
- Algoritma kavramını tanıyacak, problemlerin çözümü için algoritmalar oluşturacak, algoritmalardaki hataları fark edecek ve düzenleyecekler,
- Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini tanıyacak, bir algoritmanın akış şemasını oluşturabileceklerdir.
İlköğretim Kulüp Çalışmaları
Güncel bilişim okuryazarlık ve kodlama bilgisinin yanı sıra bu alandaki yeteneklerini bir sonraki aşamaya çıkarmayı hedefleyen öğrencilerimize; kulüpler, seçmeli dersler, yarışmalar, projeler, yarışmalar ve okul sonrası çalışmalar ile öğrencilerimizin teknolojinin farklı alanlarında kendilerini gerçekleştirmeleri, takım çalışması, liderlik becerileri, ekip ruhu, zaman yönetimi, problem çözme becerileri, sorumluluk alma gibi farklı kazanımlar içeren fırsatlar sunulmaktadır. Kulüplerimiz, güncellenen içerikleri ile birlikte başlıca aşağıdaki başlıklar altında sınıflandırılmaktadır:
- Programlama
- Robotik
- 3D Tasarım & 3D Printer
- Elektronik
- Grafik Tasarım
- Multimedya
Okul bilişim kulüplerine ek olarak, kendilerini bu alanda daha fazla geliştirmek, daha çok zaman ayırmak ve özel olarak ilgilenmek isteyen öğrencilerimiz için de Spor Sanat Tasarım Akademisi bünyesinde “Işık’la Kodlayın” dersleri de bulunmaktadır.
Information Technologies (IT) Department
In the 21st Century, it is most important for people in the workforce to have the most basic life skills. These include creative thinking, critical thinking, communication and collaborative skills. The educational innovations offered by technology make it easier for students to acquire these certain skills.
The FMV Information Technologies (IT) Department strives to provide these and other skills to students through the use of innovative technology and through the coursework. Computational thinking (or numerical thinking) is a skill used to support problem solving across all disciplines, including math, science, and the humanities. In the IT field more specifically, this skill is essential to the development of computer applications. With algorithmic thinking, the aim is to obtain results by breaking large problems into small pieces, creating step-by-step instructions to completing a task.
The IT Department is fully aware that digital citizenship has become a global requirement. To better prepare students for their future as digital citizens, every year the IT Department revises the information technologies course curriculum fully aware of the skills needed to think, produce, design and code in the language of IT. As appropriate, curriculum is updated regularly with information on new software and the modalities used to teach their use.
The IT Department is working to ensure that IT course are planned, updated and carried out in all kindergarten through high school levels.
Given the rapidly changing technological standards, hardware, and software, at the beginning of each academic year, the IT Department makes the necessary changes to its curriculum to have dynamic content and structure. The students interests, requests, and needs are also considered in the re-design and update of the curriculum.
Primary School IT Courses
Students attend weekly IT lessons starting in Grade 1. During the educational year, the following classes are scheduled as part of the curriculum:
- Information and Communication Technologies
- Digital Product Creation
- Communication, Research and Cooperation
- Computational Thinking
- Ethics and Safety
Informatics is the study of natural and engineered computational systems, sometimes referred as “computer science and engineering”. The FMV Isık IT Department promotes Informatics Clubs that include Robotics and Maker content allowing students to have a space and place to invent. Support is given to the new generation not only to consume, but also produce. Students who have acquired the skills of algorithm and coding in preschool and primary school, have coursework and club studies enriched with Robotics and Maker content which are complementary to these (algorithm and coding) skills. By doing practical applications of these skills, students are then able to take their valuable knowledge and experience to the secondary school level.
Secondary School IT Courses
In our middle school classes, students get acquainted with the concepts of information technologies by participating in classes such as Information Technologies, Computer Systems, Communication, Research and Collaboration, and Product Creation. In so doing, they become closely acquainted with information technology concepts and increase their awareness and competence in important social issues such as Ethics and Security, Digital Citizenship, Cyber Bullying, and Secure Password Generation.
In the process of learning computer programming, students are introduced to many concepts and ways of thinking including but not limited to: algorithm creation, algorithmic thinking, decomposition, dealing with uncertainty, evaluating the solution, generalization, debugging, collaboration, logical inquiry, cause-effect relationship, automation, parallel processing, sequencing, abstraction, systematic studies. These learned ultimately help to improve data collection, data visualization, data analysis skills. At the same time, three-dimensional design and printing techniques are also included in the curricula. The main goal of gaining these technical skills, especially programming skills, is to ensure that they grow up as young “lights”— architects of the persons they will become and, as individuals, be producers and not consumers of technology for the future betterment of their country.
Through their achievements, students will learn to:
- Recognize the basic concepts and approaches in problem solving,
- Offer solutions to problems they encounter in daily life,
- Analyze problems, identify appropriate steps, and solve them,
- learn to use operations, expressions and equations appropriately in problem solving, and realize the importance of process priority,
- Recognize the concept of algorithm, create algorithms for solving problems, recognize and organize errors in algorithms, and
- Be able to recognize flowchart components and their functions, and create a flowchart of an algorithm.
Primary School Club Studies
For those students who aim to take their talents in this field to the next level, along with their current informatics literacy and coding knowledge, students are able to take part in extra-curricula activities. These include clubs, elective courses, competitions, projects, competitions and after-school activities.
The activities allow students to discover talents and skills in different areas of technology with the application of teamwork skills, leadership skills, team spirit, time management, problem solving skills, and accountability.
These activities allow students to apply skills and principles such as teamwork, leadership, team spirit, time management, problem solving, and accountability. Through their experiences they are able to discover talents and skills in different areas of technology that they may not have been aware of.
The clubs are classified under the following headings:
- Programming
- Robotics
- 3D Design & 3D Printing
- Electronics
- Graphic Design
- Multimedia
In addition to the school informatics clubs, for those students who want to take extra time and care to develop themselves more in this field, there are also "Code with Işık" courses within the Sport Art Design Academy.
Ölçme Değerlendirme Biriminin temel amacı, öğrencilerin öğrenme düzeyleri ve öğretimde kullanılan yöntemlerin etkinliği hakkında öğrenci, öğretmen, veli ve okul yönetimine geri bildirim sağlamak ve bu yolla öğretimin niteliğini artırmaktır.
Bu süreçte, ölçme-değerlendirme etkinliklerinin objektif ve bilimsel bir yapıya kavuşturulması ve geçerli ve güvenilir veriler elde edilmesi amacıyla öğretmenlerle birlikte aşağıdaki çalışmalar yürütülür:
- Öğrencilerin öğrenme düzeyleri ve öğrenme eksikleri hakkında geri bildirim sağlayan ölçme araçlarının ölçme değerlendirme ilke ve tekniklerine uygun hazırlanması (Yazılı sınavlar, ünite/ konu değerlendirme testleri, gibi)
- Öğretim süreci içerisinde izlemeye yönelik objektif veri sağlayacak süreç değerlendirme etkinlik ve ölçeklerinin geliştirilmesi (dereceli puanlama anahtarları, gözlem formları/kontrol listeleri, gibi)
Okulumuzda uygulanan sınavlara ait veriler hızlı bir şekilde analiz edilerek raporlaştırılır. Sınav sonuçlarına ilişkin öğrencinin bireysel gelişiminin izlenmesine olanak sağlayacak, kazanım bazlı raporlar öğrenci, öğretmen ve velilerle paylaşılır.
Ülkemizde uygulanan ulusal sınavlara öğrencilerimizin hazırlanmasını sağlayan deneme sınavlarına ilişkin raporlar en kısa sürede paylaşılır. İlgili düzeylerin velileri ve öğrencileri, bu sınavlarla ilgili güncel bilgiler doğrultusunda toplantı ve sunumlar yoluyla bilgilendirilir.
Birimimiz ayrıca, öğrencilerimizin bireysel farklılıklarını da dikkate alan, öğrendiklerini günlük yaşamlarına taşımalarına ve öğrendiklerini farklı yollarla ifade etmelerine olanak sağlayan değerlendirme çalışmalarını yürütmektedir. Bu kapsamda Portfolyo ve e-portfolyo (Öğrenci Ürün Dosyası) çalışmaları planlanmakta ve öğretim yılı boyunca öğretmen, öğrenci ve velilerimize rehberlik edecek çalışmalar yürütülmektedir.
Birimimiz öğretmenlerimizin ihtiyaçları doğrultusunda ölçme değerlendirme alanındaki güncel gelişmeler ya da hizmet içi eğitim kapsamında eğitimler de düzenlemektedir.
Evaluation and Assessment Department
The main purpose of the Evaluation and Assessment Department is to assess students’ performance and provide feedback to students, teachers, parents, and school management about the learning levels of students. The department evaluates the effectiveness of the methods used in teaching, and in so doing, increases the quality of instruction.
In this process, the following studies are carried out with teachers in order to provide an objective and scientific structure of measurement-evaluation activities and to obtain valid and reliable data:
- Preparation of measurement tools that provide feedback on students' learning levels and learning deficiencies in accordance with the principles and techniques of assessment (written exams, unit/subject assessment tests, etc.)
- Development of process evaluation activities and scales that will provide objective data for monitoring in the teaching process (such as rubrics, observation forms/checklists)
The data from the exams administered are analyzed and reported quickly. Acquisition-based reports that will allow the monitoring of the student's individual development regarding the exam results are shared with students, teachers, and parents.
The data from each exam administered is analyzed and reported quickly. Students’ exam results are monitored over time to determine individual development and acquisition-based reports are generated to be provided to students, teachers, and parents.
Students are able to participate in mock exams that enable them to prepare for national exams administered in the country, and results are shared as soon as possible. Through meetings and presentations, parents and students are routinely informed regarding up-to-date information about these exams.
The department also carries out assessment studies that take into account the individual differences of the students, enable them to carry what they have learned into their daily lives and express what they have learned in different ways. In this context, Portfolio and e-Portfolio (Student Product File) studies are planned and studies are carried out to guide our teachers, students and parents throughout the academic year.
Also individual learning assessment studies are carried out in order to understand the diversity that exists among students and different ways in which they learn. For students to be able to go back and see in what novel ways they learned throughout the year, students along with teachers and parents are engaged in having the students create and maintain portfolios and e-portfolios of their unique productions.
The department also organizes trainings on current developments in the field of assessment, and in-service trainings are provided in line with the needs of teachers.