Haberler
-
Işıklı öğrenciler Selanik'te Atamızı andı
07.12.2018FMV Ayazağa Işık İlköğretim Kurumu 2000 yılından beri gelenekselleşen 10 Kasım töreni için Atamızı doğduğu Selanik Evi'nde andı.
-
LSM Metodu Türkiye'de ilk kez Işık Spor Sanat Tasarım Akademisinde
07.12.2018Sporcu öğrencilerimiz için LSM metodu Türkiye'de ilk kez Işık Spor Sanat Tasarım Akademisi'nde uygulanacak 130. yılımızı kutlarken eğitim ve öğretimde gerçekleştirdiğimiz ilklere bir yenisini daha ekliyoruz. Hem akademik hem de sportif alanda başarılı çok yönlü gençler yetiştirebilmek için dünya genelinde uygulanan LSM metodunu Türkiye'ye getiriyoruz. Hollandalı eski milli sporcu olan Dick Van Londen'in geliştirdiği ve Hollanda Milli Takımı'ndan Ajax'a, Kanada'dan Avusturalya'ya kadar pek çok spor kulübü ve okul tarafından uygulanan LSM metodu, Işık'lı sporcularımıza da uygulanmaya başlıyor. Okul ve veli işbirliği ile öğrencilerin akademik ve sosyal başarılarını bir kenara bırakmadan yetenekleri olan spor dalında dünya çapında başarı elde etmelerini sağlamayı esas alan metot, ilk etapta voleybol, basketbol, yüzme, atletizm ve masa tenisi branşlarında 1+3 olmak üzere toplam 4 yıl uygulanacak. Işık Spor Sanat Tasarım Akademisi'nde öğretmen ve antrenörler tarafından keşfedilen ve belirli bir başarıya ulaşan 13-16 yaş grubu sporcu öğrenciler arasından seçilen 100 öğrenci bu metoda dahil oldu. Sıkça Sorulan Sorular LSM Metodu nedir? Hollandalı eski milli sporcu olan Dick Van Londen'in geliştirdiği LSM- Bütünleyici Genç Sporcu Eğitimi metodu sürdürülebilir sporcu başarısını hedefler. LSM Metodu sistem içerisindeki tüm paydaşların kendini geliştirdiği ve kazanımlar elde ettiği bir modeldir. LSM Metodu ile genç sporcular, oyuncu-kulüp-okul-aile olmak üzere her açıdan sistematik olarak yakından izlenir ve yönlendirilir. Metot aynı zamanda bununla ilgili donanım ve yazılımları içerir. LSM Metodunun misyonu nedir? LSM Metodu genç sporcu yeteneklerin, sosyal açıdan sorumlu bir yaşam tarzını sürdürmelerini sağlayarak kabiliyetlerini en üst seviyeye taşımlarına yardım eder. Böylece hayal ettikleri hedefe ulaşabilmeleri için rehberlik eder. LSM Metodunun misyonu ayrıca "Sporcu öğrencilerin, oyuncu-aile-okul-kulüp olmak üzere çevre şartlarını kontrol altında tutarak, spor etkinliğine katılımdaki kaybı düşürmek" ve "Olimpik sporcu olma yönündeki çalışmaların kesintiye uğramadan devamını sağlayarak uluslararası seviyede, iyi öğrenim ve eğitim görmüş sporcu sayısını artırmak" olarak tanımlanabilir. LSM Metodu ne işe yarar? LSM Metodu sporcu öğrencilerin oyuncu, aile, okul, kulüp olmak üzere çevre şartlarını kontrol altında tutarak, spor etkinliğine katılımdaki kaybı düşürmek, spor başarısını sürdürülebilir kılmak ve transfer edilebilir oyuncu sayısını artırmak amacıyla geliştirilen bir yöntemdir. LSM Metodunun faydaları nedir? Hollanda Milli Takımı'ndan Ajax'a, Kanada'dan Avusturalya'ya kadar pek çok spor kulübü ve okul tarafından uygulanan LSM Metodu sistem içerisindeki tüm paydaşların kendini geliştirdiği ve kazanımlar elde ettiği bir modeldir. Okul Gelişimi Kişisel gelişim Takım Gelişimi Aile Gelişimi LSM Metodu, oyuncu için sporda ve toplum içinde daha iyi kariyer fırsatları sunarken kulüp için, daha yukarı seviyede spor yapabilen genç sporcu sayısında artışa bağlı olarak üst seviye transferler yapılması ve bu sayede kulüp gelirlerinde artış ve daha fazla gelir sağlanması anlamına gelir. Bu aynı zamanda ulusal ve bölgesel düzeyde daha yüksek itibar demektir. Okul için ise beden eğitimi ve spor bölümlerinde daha iyi mentor ve öğretmenler, daha iyi eğitim departmanı, ulusal ve bölgesel üst düzey spor eğitimi sunma imkanı sağlar. Sporcu öğrencilerin aileleri için de sosyal iletişim ağının genişlemesi ve daha istikrarlı aileler anlamına gelmektedir. LSM Metodunun Temel Hedefleri Nelerdir? Sporcu-öğrencilerin oyuncu, aile, okul, kulüp olmak üzere çevre şartlarını kontrol altında tutarak, spor etkinliğine katılımdaki kaybı düşürmek, Olimpik sporcu olma yönündeki çalışmaların kesintiye uğramadan devamını sağlayarak uluslararası seviyede, iyi öğrenim ve eğitim görmüş sporcu sayısını arttırmak. Okullardaki spor bölümlerini daha yetkin mentorlar, daha istekli öğrenciler ile geliştirmek ve bölümün büyümesini sağlamak, Genç sporcuların ev ortamını/sosyal çevrelerini iyileştirmeyi ve olimpik olmayacak genç sporcular için B Planı geliştirmeyi hedefler. Bunların dışında programın diğer hedefleri arasında,spor performansının iyileştirilmesi ve özendirilmesine yönelik araştırma ve yetenek yönetimi programlarının geliştirilmesini sağlamak, yaşam tarzı iyileştirme ( obezite ) programları geliştirmek, kent ortamında mahalle sporlarını izlemek ve geliştirmek, engellilere yönelik sporları izlemek ve geliştirmek, antrenörleri LSM modeli ile eğitmek gibi hedefleri yer almaktadır. LSM Spor Yönetimi Metodu dünyada nerelerde ve kimler tarafından kullanılmakta ve uygulanmaktadır? Hollanda'da birçok okul ve amatör kulüp bu metodu uygulamaktadır. Ancak en son FIFA Dünya Kupası'nda ünlü teknik direktör Luis Van Gaal yönetiminde üçüncü olan Hollanda Futbol Milli Takımı'nın da bu metodu uyguladığı bilinmektedir. Ayrıca, Hollanda'nın şampiyonluklar kazanmış ünlü futbol takımı PSV Eindhoven'in teknik direktörü Toon Gerbrands da, bu metod ve felsefenin öncülerinden olmuştur. En yakın zamanda da, ünlü Ajax futbol takımının altyapı organizasyonu da, bu metodu kendi altyapılarında uygulamaya başlayacakları yönünde istekte bulunmuşlardır. LSM Metodunun kanıtlanmış başarıları var mıdır? Daha önce de belirttiğimiz gibi, hiç kimsenin beklemediği bir şekilde, Hollanda Milli Takımı, Luis Van Gaal yönetiminde Brezilya'da FIFA Dünya Kupası üçüncüsü olmuştur. Ayrıca, PSV Eindhoven de, Hollanda'nın en ünlü ve başarılı futbol takımlarının başında gelmektedir. Bu başarılarda LSM Metodunun payı büyüktür. FMV Işık Okulları niçin bu yöntemi okullarında uygulama kararı aldı? Eğitim öğretimde 130 yılını dolduran FMV Işık Okulları, tarihi boyunca, çok yönlü iyi insan yetiştirme felsefesiyle hem akademik hem de sportif alanda başarılı gençler yetiştirdi ve yetiştirmeye devam ediyor Bu süre içinde de pek çok ilk'e imza attı, bu ilk'lerden biri olarak LSM metodunu Türkiye'ye getirdi. Bu method ile FMV Işık Okulları, okul ve veli işbirliğini sağlamayı ve bu sayede genç sporcu öğrencilerinin başarısını olimpiyatlara taşımayı hedefliyor. LSM Metodu Türkiye'de başka hangi okullar ve kulüpler tarafından uygulanmaktadır? LSM Metodu, Türkiye'de ilk kez Feyziye Mektepleri Vakfı ve Güler Legacy işbirliği ile Işık Okullarında uygulanmaya konulan okulumuzda halihazırda çeşitli spor dallarında varlık gösteren ve olimpik sporcu olma potansiyeli taşıyan 12-16 yaş grubundaki gen sporcu öğrencilerimizin bu hedefle eğitilmesini ve yönlendirilmesini hedeflemektedir. LSM Metodu, FMV Işık okullarında ne kadar süreyle uygulanacak? LSM Metodu okulumuzda 1+3 olmak üzere toplam 4 yıl olarak uygulanacaktır. LSM Metodu hangi öğrencileri kapsayacak? LSM Metodu okulumuzda 12-16 yaş grubuna uygulanacak olmakla birlikte 20 yaş grubuna kadar uygulanabilmektedir. LSM Metodu hangi branşlarda uygulanacak? Tüm spor branşları için uygulanabilen sistem şu an için okulumuzda Yüzme, Basketbol, Atletizm, Masa Tenisi, Voleybol için uygulanacaktır. Program tüm kampüslerimizde uygulanmaktadır. LSM Metodu nasıl işleyecek? Her sporcuya ait bir skor kartı oluşturularak öğrencilerin okul, sosyal hayat ve spor başarıları aynı zamanda günlük performansları haftalık olarak değerlendirilecek. Herhangi bir skor düşüşe geçerse sporcunun motivasyonun geri kazanılması için okul, veli ve yöneticilerle irtibatta olunacak. Böylece 4 farklı yönden gelen bilgiler aynı noktada buluşturularak herkes için kazan-kazan durumu oluşturulmaya çalışılacak. LSM Metodunun uygulama yöntemlerini açıklar mısınız? Başlangıç durumunun her açıdan tespit edilmesi Oyuncuya özgün motivasyonun belirlenmesi Yıllık hedeflerin belirlenmesi Skor kartlarının açıklanması A ve B Planlarının açıklanması Randevu takviminin belirlenmesi LSM Metodu kapsamında uygulanacak takip sistemi nasıl işleyecek. Giriş mülakatları sonunda skor kartları oluşturulacak. Veli-okul-kulüp ve öğrenci olmak üzere tüm taraflar tarafından doldurulacak skor kartlarına haftalık veri girişleri yapılacak. Bu skor kartlarına girilen verilerden yola çıkılarak aylık/altı aylık/yıllık/ara dönemlerde durum değerlendirmesi yapılacak ve sonuçların ardından değerlendirme randevuları gerçekleştirilecek. Oyuncu, antrenör, ebeveyn ve öğretmen eğitimi gibi iyileştirmeye yönelik eylemler hayata geçirilecek. Özetlemek gerekirse LSM Metodu Bağlantı kurar Uygular Danışır Tespit ve rehberlik eder Sorunları ele alır Çözüm önerileri sunar LSM METODU UYGULAMA AŞAMALARI FAZ 1 Oyuncu / Ebeveyn / Antrenör / Öğretmen Her açıyla ilgili bilgi alır FAZ 2 Oyuncu: Gözlem altında olacağını bilir Ebeveyn: Çocuğuyla ilgili her durumu bilir Antrenör: Oyuncusuyla ilgili her durumu bilir Öğretmen: Öğrencisiyle ilgili her durumu bilir FAZ 3 Oyuncu: Nasıl gelişeceğine ilişkin bilgi alır Ebeveyn: Neye dikkat etmesi gerektiğini bilir Antrenör: Nasıl doğru seçimi yapacağını bilir Öğretmen: Okul performansını nasıl yönlendireceğini bilir FAZ 4 Oyuncu: Diğer bakış açılarından gelen işaretleri göz ardı edemeyeceğini bilir Ebeveyn: Diğer bakış açılarından gelen işaretlere nasıl tepki vereceğini bilir Antrenör: Diğer bakış açılarından gelen bilgileri nasıl birleştirmesi gerektiğini bilir Öğretmen: Diğer bakış açılarından gelen bilgileri nasıl birleştirmesi gerektiğini bilir FAZ 5 Oyuncu: Kişilik özelliğine göre değerlendirilir Ebeveyn: Değerlendirmelere göre rehberlik hizmeti alır Antrenör: Değerlendirmelere göre antrenman rehberlik hizmeti alır Öğretmen: Değerlendirmelere göre eğitim rehberlik hizmeti alır FAZ 6 Oyuncu / Ebeveyn / Antrenör / Öğretmen Her ay her bakış açısından eylem planı verilir Herkes hedeflere erişmek için çok kısa sürede çözümleri öğrenir. Buna göre gelişim de verimli bir şekilde son derece hızlı olur. FAZ 7 Oyuncu / Ebeveyn / Antrenör / Öğretmen Her açıdan kişisel skor kart değerlendirmesi -
20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü
07.12.2018 -
Öğretmenler Günü Kutlu Olsun
07.12.2018 -
Sanat Eğitimcileri Sergisi
07.12.2018Galeri Işık, 24 Kasım Öğretmenler Günü'nde sanatçı öğretmenlerin eserlerine yer veriyor. FMV Işık Okulları sanatçı öğretmenlerinin birbirinden değerli eserleri, 24 Kasım-12 Aralık 2015 tarihleri arasında Galeri Işık'ta 'Işık Okulları Sanat Eğitimcileri Sergisi'nde sanatseverlerle buluşuyor. Feyziye Mektepleri Vakfı Işık Okulları 130. Kuruluş yıldönümü kültür sanat etkinlikleri kapsamında 24 Kasım Öğretmenler Günü'nde birbirinden değerli eğitimcilerin eserlerini sergiliyor. "Işık Okulları Sanat Eğitimcileri" sergisi adı altında bir araya gelen 22 sanatçının eserleri, 24 Kasım Öğretmenler Günü'nde sanatseverlerle buluşacak. Sergide FMV Işık Okulları'nın aynı zamanda birer sanatçı olan eğitimcilerinin farklı tekniklerde ortaya koyduğu 40 eser, üç hafta boyunca izlenebilecek. Serginin açılış kokteyli ise 1 Aralık'ta yapıldı. Nurşen Abdioğlu, Güler Asan, Banu Aslan Turak, Zuhal Bakan, Berrin Başaran, Selma Beğenmiş, Simin Bilbay, Esra Çelikkanat Tokaç, Pınar Çiçekli, Pınar Fazla, Fehim Güler, Gözde Güray, Matthew Haugn, Gülcan Kolçak, Gülçağ Konce, Özlem Köroğlu, Filiz Kumru, Burcu Okay, Ulaş Pullu, Songül Şirin Çelik, Ayşe Şişman ve Hafize Tezcan'ın eserlerinin yer aldığı sergi, 12 Aralık 2015 Cumartesi Günü'ne kadar Galeri Işık'ta ziyaret edilebilir. Sumru Yavrucuk'tan öğretmenlere özel oyun FMV Işık Okulları 24 Kasım Öğretmenler Günü kapsamında öğretmenleri farklı sanat etkinlikleri ile de buluşturmaya devam etti. Nişantaşı Kampüsü Muvaffak Benderli Salonu'nda 'Shirley' adlı müzikal komedi, öğretmenlere özel olarak sahnelendi. Sumru Yavrucuk'un oynadığı tek kişilik müzikal komedi, günlük hayatın sıkıcılığı içinde kaybolmuş ve hayallerini bile unutmuş bir kadının kendini keşfediş hikayesini anlatıyor. -
FMV Işık Okulları 130. Kuruluş Yıl Dönümü
07.12.2018 -
130. Kuruluş Yıl Dönümü Etkinlik Programları
07.12.2018Programını görüntülemek istediğiniz kampüsü lütfen aşağıda bulunan listeden tercih ediniz. Nişantaşı Kampüsü Ayazağa Kampüsü Erenköy Kampüsü -
Rauf Mutluay Edebiyat Ödülleri
07.12.2018 -
FMV Kültür Konferansları 15 / Prof. Dr. Şevket Ruacan / 23.12.2015
07.12.2018 -
130. Yılımız Kutlu Olsun
07.12.2018 -
Voie/x du FLE II Sempozyumu - 09 Ocak 2016
07.12.2018Türkçe Değerli Fransızca Öğretmeni Meslektaşlarım, Bilginin ve iyi örneklerin paylaşılması ile bunların çoğalacağına olan inancımızla, 09 Ocak 2016 tarihinde "Voie/x du FLE II Sempozyumu" gerçekleştirilecektir. "Voie/x du FLE II – Sözcükler mi? Hatırlıyorum. (Les mots? Je me souviens.)" başlığı altında planlanan sempozyumda, Fransızca sözcük bilgisi öğretiminde uygulanan farklı etkinliklerin yeri ve öneminin saptanması Öğrencilerin, Fransızca sözcük bilgisi öğrenirken yapılan sınıf içi ve dışı etkinliklerde sergiledikleri tutum ve davranışların saptanması · Fransızca sözcük bilgisi öğretiminde ders içi ve dışı yapılan farklı etkinlik uygulamalarının paylaşılmasıamaçlanmaktadır. Sempozyuma, Fransa ve Türkiye'den davet ettiğimiz eğitmen, öğretmen ve akademisyen konuklarımız, bu konu ile ilgilenen, alanlarında uzman kişilerden oluşmaktadır. Eğitim modellerinin Fransızca sözcük bilgisi öğretimi üzerindeki etkilerinin tartışılacağı, Fransızca sözcük bilgisinin Fransızca öğreniminde ki yerinin her yönüyle irdeleneceği konferansların yanı sıra eş zamanlı çalıştaylar da yapılacaktır. · Sempozyuma katılım ücretsiz olup katılımcılar diğer masraflarını (konaklama, yol vb.) kendileri karşılayacaklardır. · Katılım 100 kişi ile sınırlı olup başvuru sırası esas alınacaktır. · Sempozyumun dili - açılış ve kapanış bölümleri dışında - Fransızca olacak, çeviri hizmeti verilmeyecektir. · İzleyici olarak katılmak isteyen konuklarımız katılım formlarını doldururken, programı inceleyerek, katılmak istedikleri çalıştayları belirtmelidirler. · Katılım formunda belirtilen çalıştay seçimi daha sonra değiştirilemeyecektir. · Her çalıştaya en fazla 35 kişi katılabileceğinden, başvuru sırasına göre çalıştay katılımcı listeleri oluşturulacaktır. Gerekli görülmesi durumunda, FMV Özel Ayazağa Işık Lisesi çalıştay listelerini değiştirme hakkına sahiptir. · Sempozyumun sonunda tüm konuklarımıza katılım belgesi verilecek ancak bu konuda tüm gün devamlılık aranacaktır. Katılımınız ve katkılarınızla ikincisini gerçekleştirmeyi planladığımız sempozyumda sizleri de aramızda görmek bizi onurlandıracaktır. Saygılarımla, Ömer Orhan Okul Müdürü French Chers collègues, Le symposium "Voie/x du FLE II" qui aura lieu le 09 janvier 2016 sera organisé sur la base de nouvelles expériences créées àpartir des meilleurs exemples rencontrés dans l'enseignement et que nous aurons partagés. Les objectifs du symposium "Les mots? Je me souviens." seront de partager les méthodes d'apprentissage du vocabulaire interroger les problématiques de l'apprentissage du vocabulaire dans les classes de FLE proposer et partager les différentes idées pour apporter des solutions àces problématiques Lors de ce symposium, des spécialistes de FLE et des professeurs de français qui travaillent sur ce thème soit en France soit en Turquie seront nos invités ; avec nous ils partageront leurs idées, leurs expériences et leurs méthodes d'apprentissage. Par ailleurs et simultanément, des professeurs de français animeront des ateliers en vue de développer les capacités àl'oral. Les conférences et les ateliers seront gratuits. Le Lycée Ayazağa Işık n'indemnisera pas les frais des participants en provenance des autres villes qu'Istanbul (l'hébergement, le voyage etc.) . Au total, 100 participants seront accueillis àce symposium ; leur participation sera confirmée selon l'ordre d'inscription. Le symposium se déroulera en français àl'exception des cérémonies d'ouverture et de clôture ; il n'y aura pas de traducteur. Lors de leur inscription en ligne, les participants devront préciser les ateliers auxquels ils veulent assister. Les ateliers seront organisées pour 35 participants. Après validation de leur inscription, les ateliers choisis par les participants ne seront plus changés. Toutefois en cas de nécessité, le Lycée Ayazağa Işık se réserve le droit de modifier les listes des participants aux ateliers. A la fin du symposium, chaque participant recevra recevra une attestation de participation. La présence àtous les ateliers choisis est obligatoire. Le Lycée Ayazağa Işık vous remercie de l'honneur que vous lui ferez en répondant àson invitation au deuxième symposium qu'il organise avec votre aimable participation. Bien cordialement. Ömer Orhan Directeur -
İyi İnsan Resim Sergisi
07.12.2018Galeri Işık, FMV Işık Okulları'nın 130'uncu kuruluş yıl dönümü vesilesiyle, 130 Işık'lı öğrencinin yaptığı resimlerden oluşan sergiye ev sahipliği yapıyor. "İyi İnsan Resim Sergisi", 29 Aralık 2015- 15 Ocak 2016 tarihleri arasında ziyaret edilebilecek. Feyziye Mektepleri Vakfı Işık Okulları'nın 130'uncu kuruluş yıl dönümü çeşitli kültür sanat etkinlikleri ile kutlanmaya devam ediyor. Etkinlikler kapsamında Galeri Işık, anaokulundan üniversiteye 130 Işıklı'nın eserlerinin yer aldığı İyi İnsan resim sergisini sanatseverlerle buluşturuyor. 1885 yılında Selanik'te kurulduğu ilk günden bugüne, bilimden siyasete, sanattan spora pek çok alanda tarihe iz bırakmış, sayısız mezun veren FMV Işık Okulları'nın "önce iyi insan yetiştirmek" felsefesi sergiye de ilham kaynağı oldu. 29 Aralık'ta Nişantaşı Kampüsü Muvaffak Benderli Salonu'nda Işık Okulları Müzik Öğretmenleri Orkestrası Konseri ile açılışı yapılacak olan sergi 15 Ocak 2016'ya kadar görülebilecek. Sergi, Galeri Işık'ın yanı sıra, Ispartakule Kampüsü'nde 28 Mart- 7 Nisan 2016, Işık Üniversitesi Maslak Kampüsü'nde 14- 24 Nisan 2016, Erenköy Kampüsü'nde 9- 27 Mayıs 2016, Işık Üniversitesi Şile Kampüsü'nde ise 28 Haziran- 9 Eylül 2016 tarihleri arasında sergilenecek.