Etkinlikler
-
ATTİLÂ İLHAN’I ANMA GECESİ
11.10.2019Aydın bakış açısı, eserleri ve duruşuyla Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının en önemli kalemlerinden olan Usta Şair Attilâ İlhan; ölüm yıl dönümünde, FMV Işık Okulları Türk Dili ve Edebiyatı ve Türkçe Bölümleri tarafından hazırlanan bir dinleti ile anılmıştır. Işık Lisesi 1946 yılı mezunu Attilâ İlhan’ın ölümsüz şiirleri, okullarımızın müzik öğretmenlerinden oluşan orkestra eşliğinde, öğrencilerimiz tarafından seslendirilmiştir. Ünlü Tiyatro Sanatçısı Gülsen Tuncer’in de katılımıyla onurlandırdığı bu görkemli gecede, FMV Ayazağa Işık Lisesi öğrencileri Selin Köse, Naz Akbay, Eran Hasid, Kiara Borna, Ögehan Öge, Ceren Enderoğlu ve Umut Dindar göz dolduran performanslarıyla büyük beğeni toplamışlardır. Dinletide emeği geçen tüm öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi bir kez daha kutluyor, Usta Şair Attilâ İlhan’ı saygıyla anıyoruz. -
DEPREM EĞİTİMİ
11.10.2019FMV Özel Erenköy Işık Lisesi ve Fen Lisesi öğrencilerine yönelik olarak 09.10.2019 tarihinde Deprem Uzmanı ve Yüksek Mimar Yoshinori Moriwaki tarafından deprem eğitimi verilmiştir. -
TEMA VAKFI İLE KÜRESEL ISINMA SÖYLEŞİSİ
11.10.2019TEMA Vakfı gönüllülerinden Tarcan Tunç GEÇGİL, Orhan YÜKSEL, Merih BÜYÜKER, Tanzer DENİZOĞLU, Aslıhan AY, Burcu BİRCAN ve Burcu VURAL MURATOĞLU, küresel ısınma ile ilgili farkındalığı artırmak amacıyla 8 Ekim Salı ve 10 Ekim Perşembe günlerinde 11. sınıf öğrencilerimizle bir araya gelmiştir. İklim ile ilgili temel bilgilerin sunumuyla başlayan söyleşide, geçmişten günümüze iklimde yaşanan değişimler anlatıldı. Bu değişimin, bizlerin ve gelecek nesillerin hayatında yol açabileceği sorunlar konuşuldu. Küresel ısınmayı engellemeye yönelik yapılan çalışmalar üzerinden küresel ısınmanın önüne geçilebilip geçilemeyeceği tartışıldı ve bu gidişata dur demek için çözüm önerileri sunuldu. Öğrencilerimizin de fikirlerini paylaşabildiği, çözüm ürettiği bu keyifli, interaktif çalışma için Tema Vakfı gönüllülerine teşekkür ederiz. -
TÜBİTAK EFFICIENCY CHALLENGE 2019
11.10.2019FMV Işık Üniversitesi Işık Racing Team Kulübü öğrencileri tarafından Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi öğrencilerine “TÜBİTAK EFFICIENCY CHALLENGE 2019” yarışması hakkında bir bilgilendirme yapılmıştır. Işık Üniversitesi otomotiv, mekatronik ve elektrik elektronik mühendisliği öğrencileri tarafından kurulan Işık Racing Team Kulübü, çok kısa sürede araç teknik özelliklerini kağıt üstünde belirlemiş ve TÜBİTAK tarafından başvuru onayı alarak araçlarını oluşturmuştur. “Efficiency Challenge Electric Vehicle” yarışma kuralları ve aracın yapım aşamaları hakkındaki tecrübelerini paylaşan kulüp üyeleri, araçlarını oluştururken izledikleri yol ve yöntemleri, interaktif sunumlarında öğrencilerimize aktarmışlardır. Bu sene oluşturulacak bir takımla yarışmaya katılmak için TÜBİTAK başvurusu yapacak öğrencilerimize, Işık Racing Team öğrencileri deneyimleri ile yol gösterecekler ve böylelikle Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi öğrencileri ile Işık Üniversitesi öğrencileri iş birliği içinde çalışacaklardır. Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları Hakkında: 2005 yılından bu yana TÜBİTAK tarafından düzenlenen Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları etkinliğinin hedefleri; teknolojik gelişime katkı sağlamak, alternatif ve temiz enerji kaynakları konusunda farkındalık oluşturarak katılımcılara mesleki ve sosyal alan deneyimi kazandırmaktır. Elektrikli araçlar ile ilgili dünya genelinde yapılan çalışmalar ve uygulamalar incelendiğinde batarya beslemeli araçlar öne çıkmakta ve yakın gelecekte de bu araçların günlük yaşantımızda yaygınlaşacağı öngörülmektedir. Hidrojen enerjili araçlar, gücünü araç üzerindeki depolanmış hidrojeni enerjiye çeviren yakıt pili sisteminden alan araçlardır. 2007 yılından itibaren Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları kapsamında gerçekleştirilmekte olan Hidromobil yarışları ile hidrojen enerjileri konusundaki endüstriyel uygulamaları teşvik edecek ve bu konudaki potansiyeli güçlendirecek bilgi birikimi ve tecrübeye sahip genç mühendis ve temel bilimci bir kitle oluşmuştur. 2014 yılı yarışları ile birlikte araçlara yerlilik şartı getirilerek, enerji verimliliğine dayalı bir yarışa dönüştürülmüştür. -
“YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI” VELİ SEMİNERİ
10.10.2019Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi tarafından, öğrencilerin üniversite hazırlıklarına destek olmak amacıyla 04 Ekim tarihinde, 11 ve 12.sınıf velilerinin katılımı ile yükseköğretim kurumları sınavı (YKS) semineri gerçekleştirilmiştir. Seminerde üniversiteye giriş sistemi, üniversite sınavı soru sayıları, TYT-AYT baraj puanları, en çok tercih edilen bölümler ve başarı sıralamaları hakkında velilere temel bilgiler verilmiştir. Üniversite sınavı hazırlığı sürecinde öğrencileri nasıl daha iyi destek olabileceğimiz konusu öğrencilerin ihtiyaçları ve sistemin gereklilikleri üzerinden tartışılmıştır. Öğrencilerin genelde yaptığı çalışma ve planlama hatalarının da paylaşıldığı seminer veli-öğrenci-öğretmen işbirliğinin önemi vurgusuyla bitirilmiştir. -
DÜNYA UZAY HAFTASI
10.10.2019FMV Işık Lisesi hazırlık ve 9.sınıf öğrencileri, 8 Ekim Salı günü 4-10 Ekim Dünya Uzay Haftası etkinlikleri kapsamında Fen Bilimleri Bölümü tarafından hazırlanan ve insanoğlunun uzay macerasını anlatan görselleri seyrettikten sonra “Güneş Sistemi” temalı bilgi yarışmasını tamamladılar. -
Guvenlik Önlemleri Sunumu
10.10.2019Guvenlik Önlemleri Sunumu -
PYP “Kim Olduğumuz” Disiplinlerüstü Temamız
10.10.2019PYP “Kim Olduğumuz” disiplinlerüstü temamız kapsamında 4. sınıf öğrencilerimiz okudukları “S Sessizce Mırıldandı: Ya Başkası Olsaydım” kitabının yazarı Alp Gökalp ile bir araya geldiler. Alp Gökalp, kitabından yola çıkarak öğrencilerimizle lipogram ve pangram kelime oyunlarıyla ilgili örneklerin nasıl yazılacağını paylaştı. Ayrıca kitapta mutluluk, değerler, empati ve hayat gibi konular yer alıyor. -
4-8. Sınıflar Sınav takvimi
09.10.20194-8. Sınıflar Sınav Takvimi -
ADAPAZARI DEPREM KÜLTÜR MÜZESİ GEZİSİ
09.10.2019FMV Özel Erenköy Işık Lisesi ve Fen Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü olarak 11.sınıflar seviyesinde coğrafya, sosyoloji, görsel sanatlar dersleriyle disiplinler arası çalışacağımız proje kapsamında ve okulumuzun ”Öğrencilerimizin çevresine ve toplumuna duyarlı bireyler yetiştirmek; bilgilerini yaşayarak, uygulayarak hayata geçirmelerini sağlayacak ortamlarda yaratıcı süreçlerine destek olmak” vizyonu doğrultusunda 8 Ekim 2019 Salı günü Adapazarı Deprem Kültür Müzesi ziyaret edilmiştir. Öğrencilerimiz geziye çıkmadan önce Türk dili ve edebiyatı dersinde “Can Kırıkları” öykü kitabındaki üç öyküyü insanlığın ortak acılarından olan deprem konusu bağlamında incelemiştir. Öğrencilerde farkındalık yaratmak için kasım ayında deprem konusu ile ilgili sunum ve kitap yazarı Karin Karakaşlı ile söyleşi yapılacaktır. Fay kırığı teması işlenerek göçük şeklini andıran ve yıkık duvarları, eğik kolonları ve kırık kirişleriyle farklı bir görünüme sahip olan Türkiye’nin ilk deprem müzesinde öğrencilerimiz inceledikleri bu öykülerin çağrışımlarını fotoğraflamaya çalışmışlardır. Ayrıca “Deprem olgusunu” sürekli ve sıcak tutabilmek amacı ile suni deprem oluşturan titreşimli elektronik standı, 1999 depreminde Adapazarı’nda kaybettiğimiz kayıtlı 3 bin 894 isminin yazılı olduğu kristal platformu, sismograf ile depremle alakalı diğer unsurların yer aldığı bölümleri gezmişlerdir. Gezi sırasında öğrencilerimizde deprem bilinci oluşturmak amacıyla AFAD Eğitim Uzmanı tarafından "Temel Afet Bilinci’" eğitimi verilmiştir. Hem teorik hem de uygulamalı olarak verilen eğitimde deprem öncesinde alınması gereken önlemler, deprem sırasında doğru davranış şekilleri, deprem sonrasında ilk saatlerde neler yapılması gerektiği gibi acil afet durumlarında çözüm yolları anlatılmıştır. -
Dünya Müzikleri Farkındalık Etkinliği
09.10.2019Dünya Müzikleri Farkındalık Etkinliği -
EBEVEYN GELİŞİM ATÖLYESİ EYLÜL AYI VELİ SEMİNERİ
09.10.2019Okulumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin düzenlediği “Ebeveyn Gelişim Atölyesi” programımız 08.10.2019 tarihinde, okulumuza yeni başlayan öğrencilerimizin velilerine yönelik "Hem Ergenim Hem Liseli” başlığı altında gerçekleştirilmiştir. Okulumuz Psikolojik Danışmanı Nuriye ÖNOL’un sunumuyla gerçekleşen seminerde bu sene liseli olan öğrencilerimizin sosyal ve psikolojik olarak yaşadıkları üzerinde durulmuştur. Katılımcı velilerimiz öğrencilerin yaşadıklarının aile içindeki yansımaları konusunda paylaşımda bulunmuşlardır.